Publikováno

Posilování břišních svalů doma

S jarními a letními měsíci toužíme po změně postavy nejvíce. Když zjistíme, že oblíbené kalhoty zapneme jen ve chvíli, kdy je nemáme na sobě, je pozdě. Okamžitě se pouštíme do posilování břicha a břišní svaly trápíme sedy-lehy a sklapovačkami. Proč to nefunguje?

Břišní svaly a hubnutí, nejčastější mýty

Na okrasný tukový prstenec okolo pasu stačí, když začnete dvakrát týdně cvičit sklapovačky. Za měsíc budete oblékat oblíbené kalhoty, a ještě se vám břišní svaly vyrýsují do pověstného pekáče buchet.
Jestli jste takovému návodu uvěřili, musíme vás zklamat. Kalhoty po měsíci obléknete jen když si koupíte větší číslo a pekáč buchet by vám museli nastříkat v solárku (ano, to se opravdu dělá). Kde je tedy chyba?

Posilování břicha sklapovačkami vám stačit nebude. A ani nemůžete čekat, že svaly vytlačí tukovou tkáň. Ta nikam nezmizí.

Pro boj s tukovou tkání potřebujete snížit příjem a zvýšit výdej. Základní rovnice musí být záporná. Pak začne tělo spalovat tuky. Se spalováním tuků na břiše vám posilování břicha doma pomůže jen pramálo.

Tam je třeba aerobní aktivita, úprava jídelníčku, méně stresu a více spánku. Pak půjdou kila dolů a teprve poté, ale lépe souběžně, se můžete zaměřit na domácí posilovnu. Jak na břišní svaly, aby to bylo správně?

Správné posílení břišních svalů

Opěvovaný a obdivovaný pekáč buchet je spíše pro kulturisty a je to známka jediného. Dobře posíleného přímého břišního svalu. Jenže ten vám přinese pouze drobný benefit při rychlém pohledu do zrcadla.

Zpevněná postava, hezký pas, konec úporným bolestem zad, správné držení těla, rovný postoj, a dokonce i zlepšení v intimní oblasti. Klíčem je posilování core, ne posilování přímého břišního svalu.
Posilování core, středu těla, se dnes spíše zanedbává. Každý touží po rychlém výsledku, strávit cvičením co nejméně času a co nejdříve uvidět pozitivní změnu. Přitom posílením právě středu těla, zažijete tu největší změnu. Zaměříte se na hluboké břišní i zádové svaly. Zapomínat se nebude ani na svaly pánevního dna. Kurz domácího cvičení bude vaším průvodcem.

Chyby při cvičení podle videa

Posilování břicha video je na YouTube možné najít v mnoha provedeních. Žádné však není tak komplexní a propracované jako 6 týdenní online tréninkový plán na posílení břišních svalů UltraCORE od Michala Patakyho. Žádné nejde od jednoduchých a opatrných cviků k těm složitějším postupně. Většinou si pustíte jeden díl a po dvou sériích sedů-lehů vás bolí záda i krční páteř. Druhý i třetí den se nemůžete ani zasmát a do cvičení se znovu nepustíte.

To je ten nejčastější problém video-cviků na břišní svaly. Jedná se o jednostranně zaměřené posilování, které není zpracováno v navazujících lekcích, kde se přidává na obtížnosti.

Dalším problémem je i to, že doporučované cviky na břišní svaly posilují hlavně přímý břišní sval.
Vy teď už víte, že posilování břišních svalů je mnohem komplexnější problematika a že cesta vede přes posílení středu těla. Nebuďte na cestě sami a nedělejte ve cvičení chyby. Správný postup je záruka úspěchu, i toho, že vás cvičení doma bude bavit.

Posilování břicha s UltraCORE

Na co se můžete těšit s pevnějším středem těla? Co vám přinesou komplexní cviky na posilování břicha? Zpevnění postavy, menší bolesti zad, úbytek únavy, vytvarování pasu, rovnou chůzi s hlavou zpříma a vymizení problémů s inkontinencí. To přivítají zejména dámy po porodu. Posilujte vnitřní břišní svaly a možná nebudete mít vykreslené kostičky na břichu jako mají kulturisti, ale budete se cítit mnohem lépe.

Kdy se pustíte do změny tou správnou cestou? Cestou bez zatáček a odboček, ze které neuhnete po dvou týdnech? S kurzem to bude snadné a výsledky se brzy dostaví. Co může být lepší motivací pro pokračování ve cvičení než to, že vás posilování břicha bude bavit?