7 pravidel pro úspěšné hubnutí břicha

Trápí vás větší břicho a nevíte, jak ho zhubnout? Tuk v těchto partiích může být velmi nebezpečný. Po štíhlém břichu ale často toužíme nejen ze zdravotních důvodů. Ploché břicho totiž vypadá dobře, zvyšuje sebevědomí a pomáhá nám, abychom se ve svém těle cítili dobře. Hlavním klíčem k úspěchu je jídelníček, za kterým následuje pohyb a cvičení. Svou roli zde mají také správné výživové doplňky. Pravidla pro úspěšné hubnutí břicha jsou následující:

1. Jezte kvalitní potraviny

Kreslený pes drží chutnou kost

Vyhýbejte se průmyslově zpracovaným potravinám, které jsou bohaté na jednoduché cukry nebo obsahují větší množství skrytého tuku. S plochým břichem jde ruku v ruce změna životního stylu a ta by měla začít právě u výběru potravin. Dodržujte vyvážený příjem bílkovin, tuků a sacharidů. Čtěte etikety na potravinách a snažte se porozumět jejich složení.

2. Dbejte na vyvážený energetický příjem

Při hubnutí břicha musí být váš energetický příjem nižší než výdej. Nikdy však nepřekračujte hranici bazálního metabolismu. Dodržujte vyvážený jídelníček s mírným kalorickým deficitem. Redukce tuku totiž musí být pomalá, jinak začnete ztrácet i svalovou hmotu. Svaly však potřebujete, protože dělají pěknou postavu a také zrychlují metabolismus.

Mějte trpělivost, protože tuk nezačne z břicha mizet hned, dříve pravděpodobně zhubnete i další problematické partie. Jezte také v menších porcích, jejichž počet se bude pohybovat mezi pěti až sedmi denně (podle toho, co vám vyhovuje).

3. Pravidelně cvičte

Kreslený pes na lyžích

Při cvičení je velmi důležitá vytrvalost. Nestačí cvičit nárazově jednou týdně a myslet si, že tak dosáhnete vytoužených výsledků. Věnujte se jak posilovacím tréninkům, tak i kardio aktivitám – jedná se o delší pohybové aktivity – například o chůzi, běh, jízdu na kole či na kolečkových bruslích, které trvají alespoň 40 minut a máte po dobu tréninku lehce zvýšenou tepovou frekvenci. Najděte si pohyb, který vás bude bavit. Zároveň komplexně posilujte všechny partie těla, protože při komplexních cvicích, jako jsou kliky, dřepy, výpady atd., zapojujete samozřejmě i břišní svaly.

4. Při cvičení dbejte na správnou techniku

Pokud budete jednotlivé cviky provádět špatně, pravděpodobně si brzy způsobíte nějaký úraz a radost z hubnutí břicha vám tak dlouho nevydrží. Snažte se tedy své tělo procvičit opravdu důkladně, a to platí nejen u cviků zaměřených na břišní svaly. Všechny svaly by vás při a po tréninku měly mírně pálit, na druhou stranu by ale měly zregenerovat během dvou až třech následujících dnů. Při cvičení myslete i na odpočinek a alespoň jeden den v týdnu si naplánujete volný den.

5. Obměňujte svou rutinu

Kreslená hlava psa s úsměvem

Nejezte každý den to samé ani necvičte dokola stále stejné cviky. V jídelníčku i ve cvičení je důležitá pestrost, protože tělo si na stereotyp rychle zvyká. Jednou za čas tedy změňte způsob cvičení (zařaďte nové cviky, změňte jejich pořadí a počty opakování). Vlivem nového impulsu můžete opět nastartovat hubnutí, pokud se vám zrovna přestane dařit.

6. Nechte metabolismus pracovat na plné obrátky

Aby váš metabolismus pracoval správně, doporučuje se během týdne měnit množství přijatých sacharidů, abyste vždy vyčerpali a pak doplnili hladinu glykogenu. V praxi to znamená, že držíte dostatečný příjem bílkovin a s tuky a sacharidy během týdne manipulujete tak, aby množství přijaté energie pokrylo váš doporučený denní příjem. Při redukční dietě také můžete využít kofein, který snižuje chuť k jídlu. Když se dlouhodobě v jídle omezujete, dopřejte si jeden den výrazně větší množství jídla. I to může nakopnout váš metabolismus.

7. Vyberte si správné doplňky stravy

Mezi doplňky stravy, které lze při hubnutí doporučit, patří multivitaminové a multiminerálové přípravky, lecitin, karnitin a také aminokyseliny. To vše jsou látky, co vašemu tělu mohou při hubnutí chybět. Využijete rovněž různé proteinové nápoje, díky nimž snáze doplníte bílkoviny.